Minulé kolejiště je předáno a nainstalováno u zákazníka, takže jsem se mohl pustit do dalšího. Projekt jsem vám představil už v dubnu, kdy byla podepsána smlouva, od té doby ale došlo k několika úpravám takže zde jsou nové náhledy a kolejový plán, jak by mělo kolejiště vypadat.
Kolejiště bude vyrobeno ze čtyř dílů. Zvětšila se šířka kolejiště na 310 cm, takže 2 rámy budou mít rozměry 195×150 cm a další 2 pak 195×160 cm. Bylo mírně upraveno upraveno hlavní nádraží a rozšířeno vedlejší nádraží. Silnice jsou naplánovány a připraveny na provoz Faller Car Systemu, ale zatím nevím, zda se bude realizovat.
Stavbu jsem zahájili úpravou výhybek pro vjezdová zhlaví na pravé i levé části hlavního nádraží. Bylo potřeba udělat speciální křížení, které se nadá koupit a tak nezbylo, než říznout do vyhýbek a tato křížení si vyrobit „na koleně“. Je to velmi náročná a přesná práce. Vše musí bezvadně sedět. Nevýhodou zde je to, že u jednotlivých původních dílů na sebe nenavazují pražce. Vyřeší se to nejspíš větší vrstvou štěrku tak, aby tato „vada“ nebyla příliš patrná. Bohužel ale neznám žádný způsob, jak docílit toho, aby byla dodržena požadovaná osová vzdálenost kolejí a zároveň pražce navazovaly.
Zahájil jsem také stavbu rámů. Jsou dělány klasickou metodou dřevěného roštu. Rošt je vyrobený z hoblovaných smrkových desek o rozměru 22×94 mm a je sešroubovaný vruty. Zatím mám vyrobeny 2 rámy ze čtyř.
U druhého rámu je patrné posunutí jednoho žebra více vlevo kvůli osazení točny.
Příští týden budou vyrobeny další 2 rámy a poté budou usazeny středící trny pro přesné spojování rámů.