Kolejový plán:
Ukázka 3D vzhledu:
Mám připravený návrh rámu.
Mám připravený soubor pro laser pro vytýčení výdřevy:
Mám připravený soubor pro laser pro vytýčení korku:
Zákazník, který projekt nakonec z finančních důvodů odmítl, chtěl postavit kolejiště téměř hotové kromě stromů, keřů a domů.
Kalkulace ceny je následující:
Jednotlivé položky stavby:
- Rám a nohy
- Budou vyrobeny 2 rámy dle přiloženého plánku.
- Rozměry rámu jsou sníženy o 6 mm z každé strany pro instalaci bočnic z 6 mm překližky.
- Na rámy budou použity smrkové hoblované desky o rozměru 22 x 94 mm, z nichž bude vytvořen rošt o rozměru oka přibližně 50 x 50 cm.
- Vnitřní desky budou opatřeny otvory o průměru 25 mm pro vedení vodičů a kabelů
- Plán rámu je dodán v samostatné příloze.
- Rám bude spojen vruty.
- Jednotlivé rámy budou k sobě spojeny metrickými šrouby M8x60 s použitím velkých podložek a středících trnů.
- Na jednotlivé rámy budou instalovány nohy vyrobené z dřevěného hranolu 80×80 mm.
- Nohy nebudou opatřeny kolečky.
- Výdřeva
- Na základní desku a vedení tratí bude použita leštěná dřevotřísková deska DTD o tloušťce 16 mm
- Výdřeva bude usazena na rám do patřičné výšky dle kolejového plánu.
- Korkové lože
- Pod všechny koleje bude vyroben a nalepen korek o tloušťce 3 mm pro tlumení hučení při průjezdu soupravy a pro vytvoření železničního svršku.
- Okraje viditelných částí budou zakončeny zkosenou hranou.
- Pokládka kolejí
- Na celé kolejiště bude použito kolejivo Tillig.
- Koleje budou položeny dle přiloženého kolejového plánu.
- Koleje budou spojeny kovovými nebo plastovými spojkami. Kovové spojky budou proletovány pro spolehlivý elektrický kontakt.
- Na místa dle předpisu D1 budou položeny námezníky – celkem 13 ks
- Mosty a tunely
- Na kolejišti bude umístěn 1 obloukový most:
- TT · Brückenelement für Kurven · R = 310 mm · 30° RT1-30
- Na kolejišti bude jeden tunel se dvěma tunelovými portály:
- TT – Tunelový, jednokolejný portál / BUSCH 8840
- Na kolejišti bude umístěn 1 obloukový most:
- Přestavníky
- Pro výhybky budou použity a přesně namontovány přestavníky MTB MP1 – celkem 13 ks.
- DCC
- Řídící centrála Z21 bílá s WiFi reuterem
- Výhybkové dekodéry pro přestavníky MP1
- 13x – Výhybkový dekodér TRD1A2
- Dekodéry budou naprogramovány na dané adresy a osazeny na přestavníky
- Detektory zpětného ohlasu
- nebudou instalovány – nejsou pro řízení tabletem potřeba
- Dekodéry pro osvětlení
- Budou naprogramovány a nainstalovány2 ks Dekodérů pro osvětlení – 16 výstupů – UL16-A03
- Návěstidla
- Světelná návěstidla AŽD 70 dle přiloženého seznamu budou naprogramována a osazena do kolejiště. Návěstidla se zasouvají do patice a je možné je při transportu snadno vyjmout.
- 4 ks – TT240D – Vjezdové návěstidlo s dekodérem (Z,Č)
- 4 ks – TT210D – Samostatná předvěst s dekodérem (Ž,Z)
- 4 ks – TT250D – Odjezdové návěstidlo s dekodérem (Z,Č)
- 8 ks – TT350D – Odjezdové návěstidlo s dekodérem (Z,Č,B)
- 5 ks – TT235D – Seřazovací návěstidlo trpasličí s dekodérem (B,M)
- Světelná návěstidla AŽD 70 dle přiloženého seznamu budou naprogramována a osazena do kolejiště. Návěstidla se zasouvají do patice a je možné je při transportu snadno vyjmout.
- Železniční přejezdy
- Na kolejiště budou osazeny 2 zabezpečené železniční přejezdy bez závor.
- K nim budou naprogramovány potřebné dekodéry se zvukem.
- Přejezdy budou ovládány příkazem z tabletu.
- Nástupiště
- Betonová nástupiště vyrobená z překližky vhodné tloušťky a natřená na barvu betonu.
- Štěrk
- Veškeré viditelné koleje budou zaštěrkovány štěrkem dle výběru zákazníka.
- Tvorba terénu
- Základ pro terén bude vytvořen z tvrzeného polystyrenu a montážní pěny.
- Na základ bude nanesena vrstva papírových ubrousků, která bude zpevněna lepidlem Herkules.
- Veškerý terén bude plynule navazovat na výdřevu nebo na bočnice.
- Vytvořený terén bude natřený hnědou barvou.
- Silnice
- Silnice budou vyrobeny z 6 mm topolové překližky.
- Silnice budou natřeny speciální barvou v odstínu šedého asfaltu bez vodorovného značení.
- Zatravnění
- Na většinu terénu bude aplikována 1 vrstva statické trávy bez drnů.
- Ovládací software
- Ke kolejišti bude dodán software Z21 nastavený pro toto kolejiště.
Pokud není uvedeno jinak, dodavatel zajistí veškerý potřebný materiál.
Ceny jednotlivých etap (cena za materiál dle specifikace a za práci):
Položka |
Celková cena |
|
Stavba rámu a instalace nohou |
9 551,- Kč |
|
Výroba výdřevy |
14 620,- Kč |
|
Výroba a položení korkového lože |
3 492,- Kč |
|
Pokládka kolejí, instalace přestavníků, nalepení námezníků |
36 585,- Kč |
|
Usazení mostů a tunelových portálů |
3 689,- Kč |
|
Naprogramování a instalace návěstidel a přejezdů |
17 625,- Kč |
|
Kompletní elektroinstalace včetně centrály a dekodérů |
26 417,- Kč |
|
Štěrkování kolejí |
4 590,- Kč |
|
Tvorba terénu včetně bočnic, nástupišť a zatravnění |
21 327,- Kč |
|
Tvorba silnic |
4 598,- Kč |
|
Nastavení softwaru Z21 |
1 600,- Kč |
|
Doprava na místo, instalace a zaškolení |
7 300,- Kč |
|
Cena celkem |
151 394,- Kč |
Předpokládaná délka stavby 3-5 měsíců.
Ceny se vztahují k cenové hladině v únoru 2024.