Od minulé zprávy byl postup následující: Nejdříve byl položen korek a pak i koleje na chybějící části kolejiště.
Poté jsem otestoval, zda není někde nějaký problém v kolejích nebo v elektrickém zapojení a vše řádně otestoval se svými testovacími lokomotivami.
Jakmile jsem zjistil, že je vše v pořádku, pustil jsem se do štěrkování. Nejdříve nádraží, na které jsem použil rezavý štěrk. Jak bývá zvykem, tak v nádraží obvykle štěrkuji jen uvnitř kolejí, aby si zákazník mohl usadit nástupiště a pak vše doštěrkovat sám. Nesmí se zapomenout na námezníky ve zhlavích, což se mi na levém zhlaví podařilo, takže jsem je pak musel složitě doplnit dodatečně.
U tohoto štěrku jsem měl docela problém. Má celkem velkou fragmentaci a dost špatně do něho zatíkalo lepidlo. Zvláštní. Přitom ostatní štěrky od firmy Polák, které si zákazník sám dodal, byly v pohodě. Zde je porovnání velikosti zrn různě barevných štěrků. Oba jsou deklarovány jako štěrk H0.
Jinak práce teď v těch vedrech nic moc:
Před štěrkováním širých tratí jsem musel ještě připevnit přípravu pro předvěsti a také pro přejezd a nezapomenout vše natřít hnědou barvou.
Pak zaštěrkovat i širé tratě (zákazník si přál použít různé barvy štěrků) .
Po zaschnutí jsem kolejiště pečlivě vysál a postavil na bok, abych mohl přivést signál i k předvěstím. Také jsem osadil elektroniku pro železniční přejezd se závorami. Bohuže přejezdy teď pan Němeček vůbec nestíhá vyrábět a nepřijímá na ně objednávky a tak jsem vše jen připravil a zákazník si bude muset přejezd dodělat sám, až půjde koupit.
Tím je hrubá stavba kolejiště v podstatě hotová a bude čekat na odvoz. Zbytek si zákazník dodělá sám.