Tento týden jsem dělal elektriku. Na analogovém kolejišti je mnohem víc drátování než na digitálním. Navíc tím, že je kolejiště ze dvou dílů a třetí částí je vlastně ovládací panel, tak veškeré spoje musí jít přes konektory. A to je přesně důvod, proč se nerad pouštím do analogových kolejišť. A to ještě toto nebude mít žádnou automatiku – vše bude ovládáno přímo z pultu. Ale postupně. Nejdříve jsem prodrátoval kolejiště a vývody napojil na konektory. Tomu předcházela důkladná příprava toho, na jaký pin konektoru bude přepojen který vodič.
Musel jsem si také připravit konektory pro návěstidla a připájet na ně patřičné drátky. Vzhledem k nízkému odběru ledek v návěstidlech je možné použít vodiče o průžezu pouze 0,15 mm2.
Pak už přišla řada na ovládací panel. Ten jsem nejdříve nalakoval 2 vrstvami matného bezbarvého laku a po zaschnutí jsem ho osadil přepínači a ledkami.
Ledky budou zobrazovat jednak, zda do úseku teče proud, pak polohu výhybek a také návěstní znak návěstidel.
Poté jsem panel otočil a začal rozmýšlet, jak vše zapojit. Nejdříve je potřeba udělat rozvod napětí 12 V a také rozvést k přepínačům řídící napětí z otočného regulátoru. Na to jsem použil 5pólové svorkovnice. Červený drát je plus, modrý mínus a bílý je řídící napětí.
Pak už přišlo na řadu propojování přepínačů a ledek. K ledkám je také potřeba dávat předřadný odpor 1kOhm. Je to docela titěrná práce. Nejdříve propojím přepínače s ledkami a až poté budu přepínače napojovat na konektory, které spojí ovládací panel s kolejištěm.
Příští týden budu pokračovat v pracích na ovládacím panelu a do konce týdne bych chtěl mít kompletní elektriku hotovou. Jak se poté vše otestuje, což bude celkem jednoduché, budu se moci pustit do tvorby kopců a silnic.