Kolejiště TT 170×100 cm – Pokládka zhlaví a jejich elektrické zapojení

Tento týden jsem zahájil přilepením druhého zhlaví.

Ještě před zahájením montáže přestavníků jsem k otvorům pro struny přestavníků nalepil kousek překližky tak, aby byl přestavník dál od výhybky a také abych měl větší vrstvu pro vruty, které by mě jinak prolezly skrz překližku ven.

Pak už jsem se mohl pustit do přesného usazení přestavníků MP1 a jejich vyzkoušení, zda správně a spolehlivě přestavují výhybky.

Poté jsem si nalepil svorkovnice do míst, kde budou potřeba a také jsem nalepil hřbety kroužkové vazby menších průměrů pro rozvod DCC signálu.

To stejné samozřejmě i na druhém zhlaví.

Často se mě ptáte, čím ty svorkovnice lepím, tak já na to používám Chemoprén.

Můžete si také všimnout, že u svorkovnice přestavníku, kde bude umístět malý dekodér PeLi, je nalepen malý kousek překližky o tloušťce 4 mm. Je to z toho důvodu, aby se dekodér při neopatrné manipulaci nezlomil.

Před samotným zapojením elektriky jsem ještě nalepil sokly pro návěstidla.

V mezičase (při schnutí lepidla) jsem naprogramoval dekodéry pro přestavníky a také dekodéry v návěstidlech.

No a pak už přišlo na zapojování elektriky. Kolejiště nebude řízeno počítačem, tak je vše daleko jednodušší.

 

Po dokončení elektriky ve zhlavích jsem položil část staničních kolejí, které jsem využil pro přívod DCC signálu.

Dalším krokem bylo umístění rámu se základní deskou na stoly a rozmístění jednotlivých dílů, abych si ověřil, že vše na sebe pasuje.

Poté jsem slepil k sobě obě části hlavního nádraží a také jsem zespod přilepil podpěry vhodné délky pro umístění výdřevy a kolejí do správné výšky.

Až vše zaschlo, tak jsem celé nádraží zkusmo otočil na podpěry, abych viděl, zda vše sedí.

To je prozatím vše. Příští týden bych rád celou výdřevu napevno přilepil k základní desce a přilepil všechny koleje a kompletně je elektricky zapojil. Takže koncem týdne by mohly začít probíhat skušební jízdy!

Mohlo by se vám také líbit...

Napsat komentář