Kolejiště H0 390×310 cm – Dokončení kolejí v hlavním nádraží a další práce

Obě zhlaví hlavního nádraží byla dokončena, takže jsem mohl oba dva díly kolejiště spojit k sobě a položit koleje mezi zhlavími. Ty pak po zaschnutí byly rozřezány v místě přechodu mezi jednotlivými díly a panely tak mohly být zase odděleny od sebe. Ještě předtím ale byly krátké úseky kolem předělu zasypány štěrkem, aby se koleje spevnily a zamezilo se nebezpečí odlepení koleje od korku.

Po rozdělení obou dílů byl pravý přední díl postaven na bok a byl osazen všemi přestavníky výhybek. Některé otvory pro strunu byly v těžko přístupných místech, takže se musela použít různě natvarovaná struna. Každý přestavník byl samozřejmě pečlivě otestován, aby přesně přestavoval a jazyky výhybek správně doléhaly v obou polohách k oporné kolejnici.

Poté byly naprogramovány dekodéry pro výhybky a také moduly zpětných ohlasů.

Ty byly připevněny na aktuální díl kolejiště a postupně elektricky propojeny s přestavníky a kolejovými úseky.

Při takové práci se moc neuklízí a těch kousků izolace je pak na zemi pěkná spousta.

Jakmile bylo vše zapojené, položil jsem tento díl opět naležato a připojili ho provizorně na DCC centrálu a napájení přestavníků. Poté jsem vše projel lokomotivou, abych zjistili, že je vše správně zapojené.

Tímto je tento díl téměř hotový. Chybí pouze připojení návěstidel, které udělám v příštím týdnu a zaštěrkování kolejí. Budu se tedy moci pustit do elektrického zapojení levého předního dílu a postupně také do obou zadních dílů.

Mohlo by se vám také líbit...

Napsat komentář

Kolejiště na míru
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.