Kolejiště H0 U 360×265 cm – Zapojování elektriky

Po dokončení pokládky kolejí jsem rozřezal koleje v místech přechodů mezi panely, 2 přídavné panely odstranil a dva hlavní panely položil na bok, abych se pohodlně dostal k práci na elektroinstalaci.

Pak už byla práce jasná. Nejdříve pečlivé usazení přestavníků, potom umístění modulů zpětného ohlasu, nalepení desítek kusů svorkovnic a pak drátovat, drátovat a zase drátovat.

Až bylo vše hotové, pustil jsem se také do přívodu elektrického napětí, montáže zdroje a centrály.

Poté došlo na nohy. Se zákazníkem jsem se domluvil na výšce hlavního nádraží 73 cm nad zemí a podle toho vypočítal potřebnou délku noh. Nohy jsem tentokrát vyrobil z dřevěných hoblovaných hranolů o rozměru 80×80 mm. K tomu jsem přistoupil po špatných zkušenostech s nábytkovími nohami, které nebyly schopné unést váhu kolejiště, ačkoliv jejich deklarované zátížení bylo mnohem vyšší. Nohy jsem přišrouboval vruty 5×80 do rohů rámů a na spodnek našrouboval kolečka – některá s brzdami, aby se dalo kolejiště zajistit proti pohybu.

Toto řešení mi přijde daleko festovnější, než tenké kovové nožky.

Také mi konečně od pana Němečka došla návěstidla, takže jsem mohl vlepit sokly návěstidel do připravených otvorů a návěstidla si naprogramovat.

Po osazení všech panelů nohami jsem konečně mohl spojit celé kolejiště do jednoho celku a poprvé ho celé připojit do elektriky a poté i propojit s notebookem a softwarem RocRail.

Po otestování všech výhybek a nastevení adres zpětných ohlasů jsem mohl udělat první krátkou zkušební jízdu.

Čeká mě ještě kompletní nastavení RocRailu, připojení návěstidel a hlavně kompletní zaštěrkování celého kolejiště. Práce tedy ještě dost. Myslel jsem si, že bych mohl kolejiště stihnout předat do Vánoc, ale to se mi téměř jistě nepodaří. Je potřeba vše pečlivě otestovat a nechci to uspěchat.

 

 

Mohlo by se vám také líbit...

Napsat komentář