Po delší odmlce se dostávám k pokračování stavby kolejiště N 300×100 cm. Skryté nádraží je kompletně hotové a otestované. V minulém článku jste mohli vidět složitou konstrukci části levého zhlaví. To bylo oproti původnímu návrhu mírně rozšířeno, aby vlaky přijíždějící z vedlejší tratě na 1. a 2. kolej hlavního nádraží nemuseli projíždět přes křížení, ale měli vlastní propojovací kolej:
Pustil jsem se tedy do práce, a to na obou zhlavích současně. Základní desku jsem ale pro snazší manipulaci a pohodlnější práci rozdělil na dva 150 cm díly, které budou spojeny až po připevnění k základnímu rámu kolejiště. Poté došlo na vyměřování zhlaví:
Po vyměření začla práce na nalepení podkladového korku:
Po nalepení korku bylo potřeba velmi pečlivě vyměřit otvory pro struny přestavníků výhybek. Protože se na korek špatně kreslí, osvědčila se mně metoda nalepení malých samolepících štítků a poté vyznačení polohy otvoru tenkou pentelkou. Otvory pak byly předvrtány a poté vyvrtány na požadovaný průměr.
Ještě před samotným nalepením kolejí na korek jsem na sestavená kolejová zhlaví doplnil chybějící pražce u spojek a poté už mohlo být samotné zhlaví s maximální pečlivostí a přesností přilepeno.
Po důkladném zaschnutí byly vyvrtány otvory pro přívodní vodiče pro napájení srdcovek a kolejnic. Je to z toho důvodu, aby byl přesný přehled o tom, kde který drát bude vyveden a mohly se spolehlivě usadit přestavníky. Vzhledem k jejich hustému osazení musely být některé mírně odsazeny mimo vyvrtaný otvor, ale to není problém. Stačí pak jen upravit tvar struny (viz poslední obrázek).
Po usazení přestavníků a jejich funkční zkoušce mohlo dojít na připájení napájecích vodičů srdcovek a kolejnic, k přilepení svorkovnic a mohlo se začít drátovat:
To je zatím vše. Stavba bude nyní pokračovat pokládkou kolejí v nádraží a jejich zapojením do obvodů hlídajících obsazenost úseků.