Nejdříve jsem kompletně dokončil pokládku kolejí, abych mohl otestovat jízdu po celém kolejišti.
Další drobným úkolem bylo udělat centrální rozvod pro osvětlení. Zákazník si přeje, aby veškeré osvětlení bylo spínáno jednoduše jedním vypínačem. Spojení mezi jednotlivými panely opět zajišťují osvědčené konektory BNC.
Pak přišla na řadu výdřeva. Ta je vyrobena z 6 mm topolové překližky, je uříznuta na laseru a napevno nalepena na boky rámů. Musel jsem jen udělat ovtory pro šrouby, které uchycují nohy, aby bylo možné nohy na přepravu odmontovat. Tyto otvory si pak zákazník může případně zatmelit. Do rohových spojů jsem pro zpevnění překližky umístil dřevěné hranolky 20×20 mm a pro rovné spoje kousek překližky.
Po přilepení všech desek bočnic jsem na ně přilepil malé kousky hranolků a zespod výdřevy malé kousky překližky jako základ pro styrodurové desky, které vytvoří základní podklad pro tvorbu krajiny.
A mohl jsem začít pokládat styrodur. Ten řežu buď odlamovacím nožíkem (rovné řezy) nebo elektrickou řezačkou na polystyrén (nerovné řezy). Styrodur pak přilepuji lepidlem na polystyrén k vytvořeným patkám. Přechody mezi panely, kde bude šikmý terén, jsou řešeny svisle umístěnými deskami.
Styrodurové desky jsou záměrně o malinko vyšší než okraje bočnic nebo výdřeva, aby bohly být seříznuty přesně na míru. Samotné šikmé plochy pak dodělám s pomocí montážní pěny a seříznutím přesně do tvaru, který je požadován.
Tento týden mě také osobně navštívil zadavatel tohoto díla a dovezl velkou spoustu foliáží na finální dotvoření krajiny. Zde je ukázka obilného pole.
Práce na kolejišti je ještě velmi mnoho, ale kolejiště již začíná mít požadovaný vzhled.