Po 3 týdnech přináším novinky v pracích na kolejišti. Trochu mně přibrzdily Velikonoční svátky a také cesta za zákazníkem, kterému jsem pomohl se stavbou kolejiště u něj doma.
Naposledy jsem vás informoval o pokládce kolejí v jednom zhlaví. Podobně jsem osadil výhybkami, přestavníky a kompletně elektricky zapojil i zbývající 3 zhlaví.
Až bylo vše hotovo, udělal jsem centrální rozvod DCC signálu včetně propojení mezi jednotlivými panely a osadil zhlaví také konektory pro budoucí návěstidla, které jsem si připravil v mezičasech resp. technologických pauzách.
Je dobré si maximum prací na elektrickém zapojení udělat v době, kdy je pohodlný přístup k této části kolejiště. Po nalepení výdřevy už to tak snadné není. Jak bylo vše hotové, pustil jsem se do usazování výdřevy. Výdřevu usazuji na přesně vyměřené dřevěné latě a především v místech přechodů mezi panely dbám na co nejpřesnější usazení navazujících částí výdřevy.
Po usazení výdřevy a zaschnutí lepidla jsem se rovnou pustil do pokládky kolejí ve stanicích a pak také do pokládky korku a kolejí na širých tratích.
V pauzách jsem také slepil jeden ze dvou mostů, které budou na kolejiši usazeny.
Pro přirozenější vzhled kolejí zákazník požaduje natřít boky kolejnic na rezavo. Udělal jsem tedy pár experimentálních nástřiků a nátěrů, abych našel co nejlepší odstín rzi.
Problém zde trochu je s tím, že na přímém světle vypadá rez méně přirozeně než ve stinném místě (viz 4. fotka s bleskem a 5. fotka bez blesku). Je tedy třeba zvolit nějaký kompromis. Čístá barva „REZ“ od Agamy je příliš tmavá, takže experimentuji s ředěním bílou barvou. Poměr 3:2 rez/bílá zatím vypadá jako ideální (viz poslední fotka).
Poslední, co jsem ještě stihl udělat je dokončení výdřevy i na středním panelu, kde budou oba mosty, které již mám připravené k definitivnímu usazení a také první detail – nalepení námezníků.
Během příštího týdne bych rád kompletně dokončil pokládku kolejí a udělal první zkušební jízdy.