Stavba pokračovala lepením dalších korků na pravý přední panel. Před lepením ale byly vyřezány otvory pro patice návěstidel. Jedná se o otvor o rozměru 15x 15 mm, takže 15mm vrtákem jsem udělal otvor a přímočarou pilkou udělal z kolečka čtvereček.
Pak ještě bylo potřeba vyřezat otvory pro popelovou jámu a pro kontrolní jámu na jedné z kolejí ve výtopně.
Tím je pravý přední panel prozatím hotov a můžu se vrhnou na levý přední panel. Opět jsem položil dřevotřískové deky, na ně laserem přenesl plán kolejiště, poté také laserem namaloval cesty i na korek a ten rozřezal odlamovacím nožíkem podle naznačených čar. Kde je více kolejí, může se korek nechat v celku a dolepí se jen zkosené okrajové korky. Tato metoda je rychlá a hlavně velice přesná.
V pauzách, kdy jsem čekal na zaschnutí lepidla, jsem upravoval výhybky PECO pro naše potřeby. Podrobný postup, jakým způsobem výhybky upravuji, naleznete v tomto článku: Úprava výhybek PECO Code 100
Na řadu přišel i třetí panel – levý zadní – ale ten jsem zatím včetně korku jen rozměřil. Na tomto panelu už budou výdřevy pouze pod kolejemi, aby se ušetřila hmotnost, takže se nechávají laserem namalovat i čáry pro budoucí řez. Možná se ptáte, proč tu dřevotřísku rovnou neuříznu. Důvod je jednoduchý – nejde to. Můj laser má 80 W a lze s ním uříznout překližku max. 6 mm tlustou. 16 mm dřevotříska je bez šance. Na to bych potřeboval několikanásobně výkonější laser. Takže jen „namaluji“ laserem čáry, kudy povede řez a zbytek práce musí udělat kotoučová nebo přímočará pila.
U řezání korku je zase problém silný zápach. Takže raději řez jen naznačím (je hluboký asi 1 mm) a zbytek doříznu odlamovacím nožíkem, který je krásně veden tím malým zářezem.
Vzhledem k tomu, že mně přišel od zákazníka štěrk, mohl jsem se vrátit zpět k levému přednímu panelu a začít pokládat koleje. Nejdříve bylo nutné nalepit patice pro návěstidla.
Pokládku kolejí je dobré vždy začínat zhlavím, a to úseky, kde na sebe navazují výhybky. Takže jsem výhybky poskládal a poté jsem vyměřil a vyvrtal otvory pro jehly přestavníků a také otvory pro napájení srdcovek případně kolejí. Pak už jen stačilo nanést lepidlo a výhybky přesně usadit, zasypat štěrkem a nechat vše zaschnout. Po zaschnutí stačí odsát přebytečný štěrk a je hotovo. Zde je vidět, že jsem příliš šetřil lepidlem a mezi štěrkem prosvítá korek. To se ale lehce opraví dosypáním pár zrníček štěrku a zalitím řídkým lepidlem. Mimochodem, štěrk se odsává tak, že na hubici vysavače navléknete kousek silonek a ty vám zadrží štěrk, aby nevlétl do vysavače. Pak stačí jen silonku vysypat a štěrk se dá opět použít.
To je nyní vše. Pokračovat budu další pokládkou kolejí ve zhlavích.